Mental Coaching

 “Gelukkig gebeurt het niet vaak dat je je twee keer aan dezelfde steen stoot.. of toch wel?”
“Ik heb het gevoel dat het mij voor de zoveelste keer overkomt”.

Hoe werk ik als Mental Coach?

In een gesprek achterhalen we gezamenlijk wat het probleem is dat jou in de weg staat om te doen wat jij wilt. Samen maken we een stappenplan en voeren dat uit. Na verschillende gesprekken heb je al een andere kijk op het leven.

In de gesprekken gaan we dieper in op alle aspecten die je in de weg zitten om je doel te bereiken:relatie, vrienden, onderneming, werk, financiële situatie, vrijetijdsbesteding, sportieve inspanningen en natuurlijk ook gezondheid.

Vervolgens stel ik vragen, luister en confronteer je als coach. Hier en daar geef ik wellicht al een advies. Ik stel juist die vragen die helpen de juiste antwoorden te vinden vanuit jezelf. Aan het eind van iedere coaching sessie formuleren we concrete, haalbare en praktisch toepasbare stappen.

Waar kun je bij Mental Coaching aan denken?

  • Concentratie: Je concentratie kunnen vasthouden en terug kunnen vinden als je hem kwijt bent om goed te kunnen presteren. Dit geldt in een sportwedstrijdsituatie, maar ook in werkverband en in school en examen situaties.
  • Spanning hebben en ermee om kunnen gaan (belangrijk om je stress-situaties te herkennen).
  • Kunnen inspannen en ontspannen als het nodig is.
  • Je zelfvertrouwen vergroten, je prestatiemomenten voorbereiden als onderdeel van je dagelijkse leven.
  • Motivatie: Hoe goed kun je jezelf motiveren? Bewust zijn hoeveel je bereid bent te “geven” om je doelen te bereiken.
  • Het belang van wat je eet en drinkt (je kunt zowel je fysieke als je mentale uithoudingsvermogen vergroten door gericht te eten en drinken).
  • Omgaan met een blessure (hoe je terug kunt komen van een blessure; fysiek en mentaal)